Omgevingsdienst Haaglanden start middels quickscan

De Omgevingsdienst Haaglanden zocht een oplossing voor het vinden van informatie vanuit veel verschillende bronapplicaties. Daarbij uiteraard rekening houdend met de bestaande rechten/rollen, intuïtief gebruik en bovenal snelle resultaten.

Voorafgaand aan het uitvoeren van een uitgebreid project, met veel verschillende bronnen of een grote hoeveelheid ongestructureerde data, bieden onze consultants een ‘quickscan’. Hiermee brengen wij de verschillende databronnen, de scope van het project, de datakwaliteit en de verschillende oplossingen in kaart.

Dit mochten onze consultants onlangs uitvoeren voor de Omgevingsdienst Haaglanden, zodat we vooraf helderheid kunnen geven.
Quickscan aan het begin van een project

Een quickscan is bij elke opdrachtgever anders, afhankelijk van de vraagstelling en gebruikte systemen. In dit geval hebben onze consultants de mogelijkheden onderzocht om de nog niet verwerkte metadata CSV’s van een bepaalde set documenten te importeren in c.q. linken aan deze documenten. Ook is er gekeken naar het inzetten van onze generieke CSV connector, het onderzoeken van de samenhang tussen twee verschillende (zaak)systemen om de beschikbaarheid en vindbaarheid van documenten na te gaan, en of er documenten in aanmerking komen voor geo-tagging.

Op basis van de resultaten van deze quickscan, bereidt MY-LEX een voorstel voor t.b.v. het inzetten van de MY-LEX Pro® software, om het structureren en vindbaar maken van alle informatie, zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. In het geval van de Omgevingsdienst Haaglanden, mogen wij op basis van dit voorstel een ‘Proof of Concept’ starten. Bedankt voor het vertrouwen!

Het laatste nieuws en updates

Aanmelden nieuwsbrief

Meld je aan en ontvang 6 keer per jaar onze nieuwsbrief met updates, nieuwtjes over MY-LEX en de laatste ontwikkelingen omtrent datamanagement.